Strona korzysta z plik�w cookies w celu realizacji us�ug zgodnie z Polityk� Plik�w Cookies. Mo�esz okre�li� warunki przechowywania lub dost�pu do plik�w cookies w Twojej przegl�darce.X

WROCŁAW - codziennie prezentujemy zebrane w jednym miejscu - aktualne i najnowsze oferty pracy w branży IT! Bądź na bieżąco!
facebook
Partnerem portalu WroclawIT.pl jest






PRACA WROCŁAW - zadbaj z nami o swoją karierę, zobacz kto obecnie najwięcej rekrutuje w IT:


Sii Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:


Diehl Controls Polska
poszukuje osób na stanowiska:


Droids On Roids SA
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz wszystkie oferty pracy ››
ATMAN gotowy do światowego uruchomienia IPv6
PDF Drukuj Email

ATMATM, operator ogólnopolskiej sieci światłowodowej ATMAN, ogłosił gotowość swojej infrastruktury telekomunikacyjnej do obsługi protokołu IPv6 (Internet Protocol v6), czyli mechanizmu przekazywania pakietów danych w Internecie, zwiększającego liczbę adresów IP i zapewniającego większą wydajność i wyższy poziom bezpieczeństwa transmisji danych w sieci. Na 6 czerwca br. planowane jest światowe ogłoszenie dostępności IPv6 przez największych operatorów telekomunikacyjnych, firmy IT i portale internetowe.

ATM S.A. zmodernizowała swoją sieć szkieletową ATMAN tak, by infrastruktura była w pełni gotowa do transmisji danych z wykorzystaniem adresacji IPv6. Sieć ATMAN, która obsługuje większość polskich i wielu zagranicznych operatorów telekomunikacyjnych, wymienia już ruch internetowy IPv6 w największych europejskich węzłach międzyoperatorskich: DE-CIX we Frankfurcie, AMS-IX w Amsterdamie, LINX w Londynie oraz w polskich węzłach: Thinx IX, PLIX, TPIX i KIX.

ATM zestawił również ponad 400 połączeń obsługujących IPv6 do innych polskich i zagranicznych operatorów, dzięki czemu informacja w Internecie może być przekazywana szybciej i znacznie krótszą drogą. Operator uruchomił także serwisy IPv6 dla swoich klientów, m.in. DNS. Internetowe strony www.atman.pl oraz www.thinx.pl można już przeglądać z komputerów posługujących się nowymi adresami IP.

Jak prognozuje Polska Grupa Robocza IPv6 — inicjatywa skupiająca uczestników zainteresowanych rozwojem IPv6 w Polsce — pula adresów IPv4 prawdopodobnie wyczerpie się już w tym roku. Zatem wcześniejsze przygotowanie infrastruktury ATMAN do obsługi nowych adresów IP umożliwiło przeprowadzenie koniecznych testów i sprawdzeń technicznych sieci i uzyskanie stanu gotowości na dzień uruchomienia IPv6 na świecie.

ATMAN jest największą siecią IPv6 w Polsce pod względem liczby połączeń z innymi sieciami. Jest również największym polskim operatorem IPv6, biorąc pod uwagę liczbę rozgłaszanych sieci — powiedział Chris Van Fossen z Hurricane Electric, międzynarodowego operatora największej szkieletowej sieci IPv6 na świecie.

Niezależna organizacja Internet Society w styczniu br. ogłosiła 6 czerwca 2012 dniem uruchomienia protokołu IPv6 na całym świecie. Swój udział w tej inauguracji potwierdziły czołowe portale internetowe, wyszukiwarki, operatorzy telekomunikacyjni oraz firmy IT . Wśród nich jest także ATM S.A. Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie World IPv6 Launch.
 
ATM S.A.: Bardzo dobry początek roku działalności telekomunikacyjnej
PDF Drukuj Email

ATMATM S.A. opublikowała pierwszy raport finansowy od momentu podziału Spółki na działalność telekomunikacyjną i informatyczną. ATM S.A. będąca od kilku tygodni wyłącznie operatorem telekomunikacyjnym osiągnęła w I kw. 2012 roku bardzo dobre wyniki finansowe. Spółka wypracowała w działalności telekomunikacyjnej 56 mln zł przy­chodów ze sprzedaży (wzrost o 76% r/r), 18,15 mln zł marży ze sprzedaży (wzrost o 9% r/r) i aż 5,9 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 28% r/r) oraz 10,2 mln zł zysku EBITDA (wzrost o 17% r/r).

Usługi kolokacji

Kolejny już kwartał głównym motorem wzrostu w działalności telekomunikacyjnej była sprzedaż usług centrów danych (kolokacji i hostingu) oferowana pod markami ATMAN i Thinx Poland. W tym obszarze ATM przez ostatnie trzy lata powiększył ponad trzykrotnie przychody ze sprzedaży i obsługuje obecnie ponad 400 klientów w swoich centrach danych. Przychody kwartalne z tego tytułu przekroczyły poziom 11 mln zł. Obecnie przychody te mają blisko 40% udział w całości przychodów ze sprzedaży usług telekomunikacyjnych (z wyłączeniem przychodów z kontraktu OST 112), stanowiąc główne źródło przychodów Spółki, a ich udział w przychodach systematycznie rośnie.

Pozycja rynkowa i obecna struktura przychodów telekomunikacyjnych ATM jest nie tylko potwierdzeniem pozycji lidera na polskim rynku centrów danych, ale także pretenduje Spółkę do roli jednego z największych operatorów telekomunikacyjnych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którego głównym źródłem przychodów jest świadczenie usług kolokacji. ATM jest również obecnie jedynym tego typu podmiotem notowanym na giełdzie w tej części Europy.

„Bardzo nas cieszy mocny początek roku w działalności telekomunikacyjnej. Widać już w wynikach finansowych spółki pierwsze przychody z oddanego w końcówce roku budynku F3 wchodzącego w skład Centrum Danych ATMAN” – powiedział Maciej Krzyżanowski, prezes zarządu ATM S.A. „Stale utrzymujące się duże zainteresowanie naszymi usługami klientów z Polski i zagranicy pozwala mówić o bardzo dobrych perspektywach dla ATM w 2012 rokudodał Maciej Krzyżanowski.

Transmisja danych i usługi światłowodowe

Drugim obszarem działalności telekomunikacyjnej ATM, który odpowiada za ponad 34% przychodów telekomunikacyjnych, jest transmisja danych i usługi światłowodowe. W tym obszarze Spółka zanotowała ponad 12% wzrost przychodów ze sprzedaży, wynikający zarówno z  realizowanych kontraktów na rzecz innych operatorów telekomunikacyjnych, jak i ze wzrostu sprzedaży usług transmisji danych dla sektora biznesowego. Istotnym motorem wzrostu w tym obszarze są zasoby infrastrukturalne ATM: jedne z najbardziej rozbudowanych światłowodowych sieci metropolitalnych w 8 największych miastach Polski, jak również szerokopasmowa optyczna sieć transmisyjna w relacjach międzymiastowych.

Dostęp do Internetu

W trzecim obszarze działalności telekomunikacyjnej – usługach dostępu do Internetu, Spółka obser­wu­je zatrzymanie występującego od początku 2010 roku spowolnienia. Co prawda w ujęciu rocznym zanotowano w I kw. 2012 roku spadek przychodów o 4% w porównaniu do I kw. 2011 roku, natomiast już trzeci kwartał z rzędu wyniki sprzedaży dostępu do Internetu wykazują lekką tendencję wzrostową.

 
Pomyślne zakończenie wdrożenia projektu OST 112 (numer alarmowy)
PDF Drukuj Email

atmTrwające blisko dwadzieścia siedem miesięcy wdrożenie Projektu OST 112 zostało z sukcesem zakończone przez ATM S.A. Projekt obejmował wdrożenie zintegrowanej, ogólnopolskiej sieci teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 wraz z wyposażeniem w urządzenia końcowe właściwych służb ratownictwa i porządku publicznego (Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego, urzędów wojewódzkich), a także wraz z zapewnieniem mechanizmów związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i monitorowaniem stanu sieci oraz jakości świadczonych usług. Wykonawcą kontraktu była notowana na GPW spółka ATM S.A., świadcząca usługi telekomunikacyjne pod marką ATMAN.

Sieć OST 112 została zaprojektowana i zbudowana przez zespół specjalistów ATM S.A. w oparciu o łącza teletransmisyjne Telekomunikacji Polskiej S.A. i Exatel S.A. Głównym podwykonawcą w części integracyjnej projektu była spółka ATM Systemy Informatyczne S.A. , odpowiadająca za dostawę i konfigurację urządzeń aktywnych oraz migrację usług realizowanych przez różnych użytkowników do nowo zbudowanej sieci.

Wdrożenie OST 112 było przedsięwzięciem bardzo złożonym zarówno technicznie, jak i organizacyjnie. Z technicznego punktu widzenia, wyzwania stające przed ATM związane były z koniecznością takiego zaprojektowania sieci i przebiegu jej implementacji, aby uwzględnić wymagania stawiane przez zamawiającego, operatora OST 112 (Policję) oraz użytkowników OST 112 przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłość działania licznych usług świadczonych przez ogólnopolską sieć Policji POLWAN, której usługi w sposób praktycznie bezprzerwowy były przenoszone do OST 112. Natomiast z operacyjnego punktu widzenia projekt OST 112 to bardzo duże przedsięwzięcie logistyczno-organizacyjne. W części telekomunikacyjnej polegało na zbudowaniu i uruchomieniu kilkuset wysokiej klasy łączy teletransmisyjnych o zróżnicowanych parametrach przepustowości i klas usług oraz na skonfigurowaniu ich w jednolitą strukturę sieci teletransmisyjnej. W części integracyjnej należało dostarczyć na terenie całej Polski odpowiednio skonfigurowane urządzenia do ponad dziewięciuset lokalizacji, przeprowadzić ich sprawną instalację i uruchomienie.

Realizacja tak złożonego wdrożenia wymagała wcześniejszego dokładnego zaplanowania, którego najważniejszym elementem był tzw. staging, podczas którego wykonano instalację testową OST 112. Sama operacja stagingu już w liczbach przedstawia się imponująco. W jej trakcie zainstalowano 12 800 pozycji towarowych, 160 kW mocy zainstalowanej i 90 kW mocy klimatyzacji. Wykorzystano 600 m2 profesjonalnej powierzchni kolokacyjnej (usytuowanej w należącym do ATM S.A. Centrum Danych Thinx Poland), na której ustawiono 550 urządzeń. W skład całości weszło 126 sterowanych obwodów zasilających, 30 szaf i trzy rozdzielnie elektryczne. Łączna waga sprzętu wyniosła 18 ton. Etap przygotowań do implementacji sprzętu i oprogramowania zakładał weryfikację i testy wszystkich rozwiązań, urządzeń i oprogramowania. Przyjęte rozwiązania przetestowano w pełnej skali, opracowano metody inwentaryzacji i oznaczania sprzętu. Przed rozwiezieniem do docelowych węzłów (lokalizacji sieci) sprzęt wygrzano i poddano prekonfiguracji. Opracowano standardy i szablony konfiguracji oraz dokumentacji. Ten etap prac zakończyło mapowanie urządzeń sieciowych w systemie monitorowania i zarządzania siecią OST 112. Wypracowane w fazie stagingu koncepcje zostały starannie odwzorowane z dopracowaniem szczegółów, takich jak finalna adresacja IP, alokacje portów czy arkusze instalacyjne węzłów.

Finalny produkt – Ogólnopolska Sieć Teleinformatyczna na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 – to z całą pewnością jedna z najnowocześniejszych, jeżeli nie najnowocześniejsza sieć klasy operatorskiej w Polsce, potrafiąca zaoferować swoim użytkownikom usługi, których nie można nabyć dziś na rynku. OST 112 świadczy usługi związane z przesyłem danych, obsługą zintegrowanej komunikacji (przesyłu głosu, obrazu, mulitmediów), szyfrowanie transmisji i inne. Usługi te są świadczone dla każdego z dzisiejszych użytkowników sieci oraz mogą być świadczone dla każdego nowego jej użytkownika. W sieci zastosowano rozwiązania telekomunikacyjne firmy Cisco Systems. Nad stanem całego rozwiązania czuwa Centralny System Zarządzająco-Monitorujący zbudowany na bazie komponentów pochodzących od firm Cisco oraz IBM, którego głównym zadaniem jest monitorowanie pracy sieci, a w przypadku jej awarii dostarczanie operatorowi niezbędnych informacji na temat funkcjonowania poszczególnych elementów. Wykorzystana technologia IP/MPLS zapewnia separację sieci poszczególnych użytkowników poprzez konfigurację tuneli IP VPN. Z uwagi na tę technologię, dużą liczbę lokalizacji użytkowników OST 112 oraz konieczność zapewnienia łatwej rozbudowy w przyszłości (łatwe dodawanie nowych użytkowników OST 112) zastosowano beztunelowe szyfrowanie danych. Infrastruktura klucza publicznego (PKI) wraz z systemem dystrybucji certyfikatów (CA) w sposób istotny zwiększa poziom bezpieczeństwa dla całej sieci OST 112.

OST 112 obejmuje infrastrukturę ponad 900 lokalizacji istotnych z punktu widzenia funkcjonowania Systemu Powiadamiania Ratunkowego. Są to:

  • 20 lokalizacji głównego szkieletu sieci OST 112 zlokalizowanych w Komendzie Głównej, komendach wojewódzkich oraz Komendzie Stołecznej Policji,
  • 330 pozostałych lokalizacji Policji, zróżnicowanych w zależności od wielkości oraz pełnionej funkcji
  • 16 wojewódzkich i jedno powiatowe (Warszawa) Centrum Powiadamiania Ratunkowego (WCPR i CPR) wraz z zapewnieniem komunikacji dla Ośrodka Krajowego Systemu Informatycznego WCPR,
  • ponad 500 lokalizacji Państwowej Straży Pożarnej (do OST 112 podłączono KG, KW oraz KM PSP),
  • 16 lokalizacji urzędów wojewódzkich.
Sieć OST 112 należy do najnowocześniejszych rozwiązań teleinformatycznych w Europie. Została zbudowana zgodnie z najwyższymi standardami i zaprojektowana pod kątem wydajności i bezpieczeństwa. OST 112 jest obecnie jednym z podstawowych narzędzi mogących stać się elementem integracji infrastruktury teleinformatycznej państwa. Ma za zadanie usprawnić proces komunikacji i wymiany danych pomiędzy organami administracji rządowej i samorządowej, gwarantując jednocześnie wysoką niezawodność i bezpieczeństwo przesyłanych informacji.

Sumaryczna wartość zakontraktowanych prac związanych z budową sieci bez świadczenia usług telekomunikacyjnych wyniosła ok. 149 mln zł brutto. Zbudowana sieć objęta będzie opieką serwisową do 31 grudnia 2015 roku. Więcej na temat projektu OST 12 można przeczytać na stronach Ministerstwa http://cpi.mswia.gov.pl/portal/cpi/47/194/.
 
ATM jako pierwszy w tej części Europy wdraża zaawansowany system monitoringu w swoich centrach da..
PDF Drukuj Email

ATMATM S.A., czołowy polski dostawca usług kolokacji i hostingu, jako pierwsza firma w Europie Środkowo-Wschodniej wdrożyła w swoich centrach danych: ATMAN i Thinx Poland innowacyjny system monitoringu środowiska w oparciu o oprogramowanie SCADA (Supervisory Control And Data Acquisition). Monitoring 9000 zmiennych w trybie 24h/7 zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa i reakcji na wszelkie zdarzenia oraz wspiera efektywne zarządzanie każdym z obiektów.

Zaimplementowany system na bieżąco kontroluje i rejestruje kilka tysięcy parametrów pracy centrum danych w trzech kluczowych obszarach funkcjonowania. Na poziomie pojedynczej szafy serwerowej kontrolowane są takie parametry jak: temperatura powietrza chłodzącego, monitoring otwarcia drzwi czy moc i pobór energii. W pomieszczeniu kolokacyjnym system monitoruje m.in. wilgotność, czujniki obecności napięcia, systemy klimatyzacji i detektory wody.

Natomiast na poziomie całego centrum danych system prowadzi szczegółowy nadzór nad przepływami systemu energetycznego, analizatorami sieci energetycznej, przełącznikami systemów zasilania rezerwowego, jak również monitoruje pracę UPS-ów, generatorów prądotwórczych, magazynów chłodu oraz systemów i klap przeciwpożarowych.


Obecnie stałemu monitoringowi poddanych jest już 9000 zmiennych w trybie 24h/7. Do końca tego roku planowane jest dołączenie kolejnych modułów i podsystemów, co spowoduje prawie dwukrotny wzrost liczby obserwowanych parametrów.


System wykrywa alarmy korzystając z aktywnych i pasywnych progów alarmowych, daje możliwość analizy trendów, tworzenia raportów oraz rejestruje historię zdarzeń.

Dzięki zbieraniu danych z wielu podsystemów produkcyjnych w jednej aplikacji możliwa jest zarówno dokładna kontrola aktualnego stanu centrum danych, jak również wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń. Zaimplementowanie systemu kumulującego tak różnorodne dane może istotnie przyspieszyć reakcję służb na ewentualne zdarzenia awaryjne. Monitorowanie trendów poszczególnych parametrów pozwala także planować rozbudowę całego systemu zgodnie z rosnącym zapotrzebowaniem na poszczególne zasoby.

Planujemy już wkrótce zapewnić naszym klientom dostęp do tego nowoczesnego narzędzia, dzięki czemu sami będą mogli sprawdzić jak bezpieczne i stabilne jest środowisko centrum danych, któremu powierzyli swoje zasoby — powiedział Maciej Krzyżanowski, wiceprezes ds. operacyjnych ATM S.A. To unikalne w skali tej części Europy wdrożenie, które docelowo będzie standardem w obiektach należących do ATM — dodał Maciej Krzyżanowski.


Wdrożony system bazuje na przemysłowym standardzie SCADA (Supervisory Control And Data Acquisition) i obecnie jest wykorzystywany przede wszystkim przez centrum zarządzania siecią ATMAN. ATM planuje także udostępnienie interfejsu podglądu wybranych parametrów i zdarzeń klientom kolokującym swoje urządzenia w serwerowniach ATM S.A.

Jest to pierwsze takie wdrożenie w polskim centrum danych i unikalne ze względu na skalę i kompleksowość monitoringu usług świadczonych dla klientów.

Należące do ATM S.A. obiekty kolokacyjne Centrum Danych ATMAN i Thinx Poland są nowoczesnymi centrami danych zaprojektowanymi zgodnie z międzynarodowymi wytycznymi Tier III dotyczącymi standardów data center i posiadają certyfikat systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO/IEC 27001:2005 oraz certyfikat systemu zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2009.
 
Nowe kontrakty ATM S.A. w administracji publicznej i sektorze finansowym
PDF Drukuj Email

ATMATM S.A., oferująca usługi telekomunikacyjne pod markami ATMAN i Thinx Poland, podpisała nowe kontrakty na świadczenie usług kolokacji, transmisji danych i dostępu do Internetu o łącznej wartości ponad 4 mln zł netto.

W pierwszych miesiącach tego roku oferta telekomunikacyjna ATM S.A. cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród instytucji sektora publicznego. Spółka podpisała nowe umowy m.in. z Krajowym Biurem Wyborczym, Ministerstwem Finansów, Polską Agencją Prasową, Narodowym Centrum Sportu i Agencją Nieruchomości Rolnych. Kontrakty obejmują zarówno usługi kolokacji, świadczone obecnie w trzech nowoczesnych centrach danych o łącznej powierzchni ponad 8 300 m kw., jak i pozostałe usługi telekomunikacyjne, świadczone w oparciu o krajową sieć szkieletową i sieci metropolitalne ATMAN w ośmiu największych miastach Polski.

Wysoką jakość usług telekomunikacyjnych potwierdzają także umowy zawarte z instytucjami finansowymi. W ostatnim czasie ATM S.A. rozszerzyła swoją współpracę m.in. z Toyota Bank Polska S.A. , Credit Agricole Corporate and Investment Bank S.A. i OPERA Dom Maklerski Sp. z o.o.

Podpisane kontrakty mają przeważnie charakter długoterminowy.
 
<<  start < poprz. 1 2 3 4 nast.  > koniec >>

Pozycje :: 10 - 18 z 31




mobile-fuck-videos